Temadag om kunderejsen i den digitale tidsalder

D. 15/9 var der temadag for GF1-eleverne på EUD/EUX-Business på VID Erhvervsuddannelser i Grenaa. Dagen bød på oplæg og øvelser om, hvordan virksomhederne arbejder med de digitale platforme og værktøjer i deres markedsføring, og hvordan man kommer i kontakt med potentielle kunder og i den digitale tidsalder. Det er en del af projektet ’Merkantil dannelse i et STEM perspektiv’, som laves i samarbejde med Videncenter for Digital Handel, der står for undervisningen.

– Jeg ved ikke helt, hvilken retning jeg vil tage endnu, men det har været spændende at høre om digital handel, og det er helt sikkert noget jeg vil tage med videre, siger Mie Bondo Pedersen fra 1.D

Det er ikke kun elever som Mie, der har fået noget ud af dagen, for når den digitale udvikling kører så stærkt, er det også vigtigt, at underviserne videreuddannes, og udvikler deres kompetencer indenfor det digitale.

– Morten Christoffersen og Flemming Jessen fra Videncenter for Digital Handel har fingeren på pulsen til daglig, og de er meget dygtige til den digitale del, så vi undervisere får også meget ud af at være med, siger Tina Madsen, underviser på VID Erhvervsuddannelser.

Udover at lære eleverne om virksomhedernes udnyttelse af brugerdata, handlede temadagen også om at give eleverne indsigt i, hvordan de som online forbrugere sætter spor på nettet, og det lod til at være noget af en øjenåbner for eleverne.

– Jeg vil gerne arbejde indenfor online handel, så jeg føler at dagen har været meget brugbar. Det har også været lidt skræmmende, men jeg kan godt se, at det er vigtigt for virksomhederne, så kan de komme ud til et bredere marked, siger Lucas Everland Klinkby fra 1.D.