Hackathon førte til digitale bankløsninger

Ahoot Media vinder for anden gang Djurslands Banks konkurrence for spiludviklere

Af

Søren Andersen

GRENAA Ahoot Media kan nu for anden gang skrive Hackathon-vinder på CV’et. De lokale Grenaa-spiludviklere blev torsdag 28. marts udråbt som vindere af Djurslands Bank Hackathon og modtog en check på 8.000 kroner. Forud var gået en uges arbejde med at udvikle en prototype på den opstillede case – en digital mødebooking-platform til brug i banken.

“Det er rigtigt fedt. Vi arbejder til dagligt med serious games, altså læringsspil, så opgaven her har været en helt anden, end vi er vant til. Erfaringerne fra hackathon trækker vi helt sikkert med ind i vores udvikling af virksomheden, så det er rigtigt fedt,” fortæller David Recke fra Ahoot Media, som sammen med Lars Tornbjerg, Emil Vad og Bo Michelsen står bag vinderprojektet.

Djurslands Bank og foreningen GameBusiness, som er en del af Game Hub Denmark, har i fællesskab arrangeret Djurslands Bank Hackathon, hvor der i år var seks deltagende virksomheder. Fælles for dem alle var håbet om at lave en løsning, som kunne tilfredsstille dommerpanelet – og dermed komme med i kapløbet om førstepræmien, som bestod af 8.000 kroner og – ikke mindst – en mulighed for et efterfølgende samarbejde med Djurslands Bank til en værdi af cirka 75.000 kroner.

For anden gang
“Jeg synes helt sikkert, at alle deltagerne har gjort det rigtigt godt. Vinderen gjorde det selvfølgelig lidt bedre end de andre – de formåede at lave en løsning, hvor de havde sat sig ind i bankens design og de præmisser og udfordringer, som vi står overfor i en bank. De har lavet et super godt forslag til et digitalt møde-bookingsystem, og nu glæder jeg mig til at se, om vi kan få et samarbejde op at stå,” siger Thomas Møller, afdelingsdirektør i Djurslands Banks IT-afdeling.

Andenpræmien på 4.000 kroner gik til Kasper Fly Sørensen og Camilla Andersen.

Digital mødebooking
Udgangspunktet for årets Djurslands Bank Hackathon var at komme med et forslag til en digital løsning, som skal gøre det endnu nemmere for kunder at booke et møde med sin bankrådgiver.

Banken er hovedsponsor for Game Hub Denmark i Grenaa via foreningen GameBusiness, og de to parter har nu for andet år i træk gennemført et Hackathon, hvor deltagere får mulighed for at tænke innovativt fra idé til udvikling af prototype – på ganske kort tid. Ifølge projektleder Kristian Wulff fra Game Hub Denmark får de unge virksomheder meget ud af at være med i et hackathon

“Foreningen GameBusiness er meget glade for Djurslands Banks engagement i de unge spiliværksættere. Gennem et hackathon som dette har de deltagende grupper fået mulighed for at vise, hvordan de kan løse en specifik opgave for Djurslands Bank og efterfølgende fremlægge deres prototyper og idéer foran banken. Det er en lærerig proces for deltagerne, som får prøvet kræfter med at udvikle et produkt til kunde med en helt konkret målgruppe i fokus, og samtidig gøre sig attraktive i forhold til en salgs- og samarbejdssituation,” siger projektkoordinator Kristian Wulff fra GameBusiness/ Game Hub Denmark.

Djurslands Bank Hackathon blev afviklet i weekenden 22.-24. marts hos Game Hub i Grenaa med efterfølgende pitch og præmieoverrækkelse i Djurslands Bank 28. marts. Deltagerne er studerende fra Viden Djurs, EA Dania samt virksomheder med tilknytning til Game Hub Denmark.

Lokalavisen 4. april 2019

Ved at indsende denne formular accepterer du, at Viden Djurs må sende dig nyhedsbreve og at dine data bliver behandlet i overensstemmelse med Viden Djurs´s persondatapolitik.